Les meves lectures, els meus treballs acadèmics i algunes reflexions relacionades amb diferents branques de la lingüística o de la literatura. …O qualsevol altre tema que em desperti la curiositat.

Los cuentacuentos


Us recomano un vídeo documental sobre els cuentacuentos i les relacions que hi ha entre la literatura oral, tradicional, i l’escrita. A títol de curiositat, en aquest vídeo podrem sentir contes explicats en diverses llengües d’Espanya, des del gallec fins al català de mallorca, passant per l’euskara.

Aquest documental forma part d’una secció de La 2 anomenada Los documentales de Cultural.es i podreu accedir-hi directament a través d’aquest enllaç.

Imatge del vídeo "Los cuentacuentos".

2 responses

  1. joeyllagrima

    Sempre he estat un gran amant del contes, un dels grans valors culturals d’un país, malauradament actuelment els contes els explica la televisiò, i tot i els llibres de recull, mai no seran com els contes explicats, en que cada contacontes hi posa cullerada.

    16 Mai 2011 a les 21:39

    • Doncs, sí… A més, quina memòria que devien tenir anys enrere!! Pensa que tota la literatura medieval tenia un component mnemònic brutal! I jo, que amb prou feines recordo el nom dels meus companys del curs passat…
      Aquí al poble hi ha una persona que treballa per a una ONG i es dedica justament a la recuperació dels contes i de la literatura oral Avui mateix ha arribat de Maputo, on sembla ser que aquestes costums encara es mantenen.
      És el problema de sempre: tenim tantes distraccions que ens estem empobrint intel·lectualment. Jo, el primer…

      16 Mai 2011 a les 23:26

Deixa un comentari